média

Vallás vegetáriánus szemszögből, filozófiai kérdések, híres bölcsességek

m

HozzászólásSzerző: Norci » 2005. nov. 2., szer. 9:24

nawesh írására reagálnék, azon belül is a reklámokra vonatkozó mondatra.

mint marketinges megvédem a reklámzabálók éjszakáját, mert úgy gondolom, hogy (jó) reklámot készíteni igenis művészet. persze nem a "másik mosóporos" elcsépelt reklámokra gondolok, vagy ahol pécsi ildikó beugrik a textilszálak közé, hogy közelebbről is szemügyre vehesse a mosópor molekuláinak ügyködését... (ilyenkor mindig elgondolkodom azon, vajon mi készteti szegény ördögöket arra, hogy tényleg megbecsült és neves szakemberekként, színészekként egy mosóporreklámban tündököljenek...? az én szememben ez nagy csalódás, presztízsveszteség, méltatlannak találom hozzájuk a környzetet. a színházban a helyük shakespeare-t és ibsent játszva, nem a mosóporreklámban. :cry: )

de igenis vannak (sajnos nagyon kevés, évente talán 1-2) jó reklámok, amiket örömmel nézek, és a mai napig is emlékszem rájuk. ilyen volt például az ikea reklámja, ahol egy kiskutya beszalad a lakásba a kis lengőajtóján, nagy lendülettel, aztán hirtelen megtorpan, mert nem ismerős neki a berendezés. kimegy a ház elé, megnézi a házszámot, igen, jó helyen járok, konstatálja. aztán megint visszamegy. minden bútort lecseréltek a gazdik, így hirdette az ikea az alacsonyabb árakat. szerintem fergeteges volt ez a reklám, bár lehet, hogy csak azért vagyok elfogult, mert kutya van benne...? :idea:

mondhatjátok azt is, a jó árunak nem kell reklám, és csak azt reklámozzák, amit máshogy nem lehet eladni. azért ez sem teljesen így van, tény, hogy elég jól működő szűrőnek kell lenni az emberben, hogy észrevegye, mire érdemes időt szentelni, mire nem. de ez mindennel így van, miért éppen a reklámoknál lenne másképp? valahol minden terméknek kell reklám, így tudatjuk a nézővel, hogy a termék létezik, kapható, milyen tulajdonságokkal rendelkezik, stb. szakmailag most nem mennék bele, úgyis mindenki tudja.

és minél "gondolkodóbb" az ember, annál kevésbé vannak rá hatással a vásárlásra, fogyasztásra buzdító reklámok, vedd meg, ezt edd, azt hordd, stb, mert ez tényleg csak eszetlen vásárlásra veszi rá az embert, persze csak azt, akit lehet. de lehet külső szemmel is nézni a reklámokat, kívülállóként, amikor "csak" mint "művészetet" szemlélem, hogy milyen jó ötlet, újfajta megközelítés, technika, stb. érzelemmentesen, tehát nem rohanok az első boltba, hogy megvegyem a terméket, de mégis elismerve a kreatívos ötletét. (egyébként szerintem ugyanez a helyzet a sokat szidott dél-amerikai szappanoperákkal is... a recept egyszerű: mértékletesség, szűrő, a jó dolgok megtalálása és beépítése. :-) )

visszatérve a reklámzabálók éjszakájára, már többször is terveztem, hogy elmenjek, mert a kreativitás egyik megnyilvánulásának tartom, akár csak az arc plakátkiállítást. valaki fest, valaki reklámplakátokat tervez, szerintem nem bűn úgymond "egy kalap alá venni", noha ez utóbbi valószínűleg nem fogja túlélni a következő pár ezer évet, mint a festészet.

egy ideig én is a meghasonlás korszakában voltam, amikor tudatosult, hogy a marketing célja valahol az emberek befolyásolása, szélsőséges esetben akár félrevezetése. aztán rájöttem, hogy ez is úgy működik, akárcsak a többi dolog, az emberen múlik, mire használja. vegyük az atomenergiát, valamelyik topicban is szó esett róla, hogy milyen nagy lehetőségek vannak benne, környezetvédelem szempontjából is. múltkor beszéltünk róla mi is zozóval, nekem is az volt az első gondolatom, hogy veszélyes. de nem ám az anyag veszélyes önmagában, hanem mindig az ember az, aki veszéllyé teszi a dolgot ugyebár. azt mondják, rossz nincs, csak nem megfelelő helyen, időben, módon bekövetkező jó... :!:

a marketingre alkalmazva ezt ott van például a nonprofit marketing, mint egy választható ág azok számára, akik nem a versenyszférában akarnak tevékenykedni, de a vegetáriánus termékeket, vagy akár a magasabb szintű tevékenységeket, jógát, spirituális előadásokat, stb is lehet hirdetni, és miért ne? persze valaki megint mondhatja, hogy ha valakinek ez az útja, és felkészült rá, akkor meg fogja őt találni a dolog, de ki tudja, lehet, hogy épp egy ilyen reklám alapján megy el egy reiki, vagy bármilyen tanfolyamra, ahol azután megismerkedik újabb és újabb irányzatokkal, életmóddal, stb. miért ne adnánk neki egy esélyt?

amitől viszont nekem is eldurran az agyam: az erőszakos pop-upok a neten, vagy a most is fülembe durrantgató reklám a freemail-en. az önkéntes haderőre való átállás egy éves évfordulóját ugyanis azzal gondolták megünnepelni és népszerűségét növelni, hogy a freemailen hangos bannerből szól a puskaropogás... nagyszerű ötlet volt, mit ne mondjak. főleg, miután pont tegnap néztem meg a fahrenheit 9/11-et, ami nagyon jó példája annak, hogy az ember mit meg nem képes tenni a háttérben húzódó érdekek miatt... "demokráciát" ráerőltetni egy másik népre, háborúval kikényszeríteni, remek... hirdessük csak a hadviselést. :x de ez már egy másik topic témája lehet. :?
Avatar
Norci
Grafomán
 
Hsz: 826
Csatlakozott: 2004. dec. 31., pén. 1:00


HozzászólásSzerző: Parsifal » 2005. nov. 18., pén. 12:31

IX. évfolyam * 2003. tĂ?l * 08Reklám
Reklámzabálás harmadszor - http://www.kukabuvar.hu/index.php?id=ku ... m=t%C3%A9l

Parsifal: Ha a reklám egy eszköz...

Ki lehetett az első, a szó mai értelmezése szerinti "reklámozó" ? Valaki, aki mindenáron el akart adni valamit. "Mindenáron". Ez sajnos feltételezi a rosszat. Így azt hiszem jó lehet a következő hasonlatom:

A reklám eszköz. A kard is. Ki a fene fog a karddal kertészkedni, pl. kapálni? Pedig kertészkedni/kapálni "jó" (objektíven). (Talán lehetne is vele.) Inkább harcol vele, ami "rossz". De talán néhányan kapálnak is vele, és CSAK arra használják. A reklámot is lehetne (objektíven) "jóra" használni. Használják is. De ugyanúgy, ahogyan a kard esetében, itt is sajnos "a rosszasága az erősebb": vagyis a kardok legtöbbjét még pusztításra használják. A reklámok többsége is káros. Objektív szemszögből nézve. Vagyis a Természetre, a környezetre, AZ ÉLETre való hatás szemszögéből. Bizonyíték erre a fogyasztásmentes nap, a tudatos vásárlók egyesülete, stb. megjelenése és léte is.
Mert többnyire mit reklámoznak amióta van "a reklám"?
Csupa olyan dolgot, ami az egyes ember szubjektív szemszögéből nézve lehet szép és jó ("de jó ízű a kóla!" vagy "de jó, van kocsim, száguldozhatok!"), de objektív szemszögből káros és felesleges (azthiszem ezt nem kell újból ecsetelnem).

Olyan reklámfogásokat használnak a készítők, amelyek az igaz énből fakadnak, vagyis a jóságosból, szépből, stb., így "használják fel" a szép háttért, a kellemes zenéket, mindenféle érzékre és érzelemre hatást, csakhogy maga a reklám mondandója (pl. Vedd meg a kólát, az autót, a mosóport, ...! ) elképesztően ellentmondásba áll az objektív valósággal (Kóla, autó, mosópor, ... részvétele a szenvedések, a betegségek, a szennyezések és pusztulások létében.)

Vagyis: Mindenkit becsaptak és becsapnak! Hazugságok! Egyszerűen nem tudom azt mondani, hogy akaratlanul teszik.

Tanulság: Ne zabáljuk a reklámokat, mert azt csak megfelelő immunitással lenne szabad. Nem sokunknak van ilyen... jóhiszemű gyermekeknek egyáltalán. Segítsünk embertársainnak megszerezni AZ ÉLEThez nélkülözhetetlen és következetes immunitást. ;)
Ha így nézünk/látunk reklámot, lehet, hogy taláni fogunk közte JÓkat is. És előjön újra a vegetarianizmus eszméje. Az objektív, jó reklám SZÜKSÉGES, EGÉSZSÉGES, VEGÁN ÉS ÖKO (BIO)!

Én nem tudok IGAZÁN mosolyogni az egyébként viccesnek tűnő reklámon, ha az nem felel meg a fenti elvárásoknak, elvárásaimnak. [url][/url]
Avatar
Parsifal
Grafomán
 
Hsz: 946
Csatlakozott: 2004. okt. 7., csüt. 0:00
Tartózkodási hely: Körösök vidéke

HozzászólásSzerző: flower » 2005. nov. 18., pén. 14:31

Hirtelen eszembe jutott a Milli tej reklám, amiben a pasas fut az elején kapucniban, meg babakocsit tol. Jó a zenéje. SAJNOS! mert jön a hülye szöveg: gondoskodás, meg minden... És azt a szar, fos tejet reklámozza! Ami beteggé tesz. DE nem számít, mert a zene hatására teljesen ellágyul mindenki és másnap tuti fog tejet venni, vagy tejterméket.
FÚJ!!
A reklám elérte célját..
Jaj meg van mág egy: óriásplakát, vagyis nem is olyan óriás, inkább buszmegállós: egy meztelen nő egy darab sajtot fog a kezébe. Hogy ettől milyen szép lesz a bőr meg ilyen szövegek vannak aláírva. Hát majdnem hanyatt dobtam magam. Méghogy a sajttól?? Tisza pattanás lesz, meg foltos a bőr! Ki kéne mennem éjszaka és petás tejellenes marticát ragasztani rá! Meg ráírnám, hogy a tej mellrákot okozhat!!! Vajon mit szólnának másnap a várakozó meberek? Mire gondolnának? Miről beszélnének? Ez nagyon érdekelne.
Avatar
flower
Grafomán
 
Hsz: 786
Csatlakozott: 2004. okt. 4., hétf. 0:00

HozzászólásSzerző: flower » 2005. nov. 18., pén. 15:08

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára flower 2005. nov. 18., pén. 15:09-kor.
Avatar
flower
Grafomán
 
Hsz: 786
Csatlakozott: 2004. okt. 4., hétf. 0:00

HozzászólásSzerző: flower » 2005. nov. 18., pén. 15:09

hopp, nem ide akartam... átrakom, bocsi
Avatar
flower
Grafomán
 
Hsz: 786
Csatlakozott: 2004. okt. 4., hétf. 0:00

HozzászólásSzerző: Norci » 2005. nov. 18., pén. 15:11

parsi, nem értek egyet veled, mert szerintem a szándékot (is) kell nézni, amivel a dolgokat az ember létrehozta. a kardot élet kioltására hozták létre, a reklámot pedig informálásra, emiatt nem nagyon vehetjük egy kalap alá... ráadásul amíg az emberek pár száz fős falvakban laktak kizárólag, nem voltak ilyen gondok, hamar terjedtek a hírek. most viszont ha nem lenne reklám, nem tudnám, hogy megnyílt egy biobolt egy utcasarokkal odébb, csak mert naponta nem arra megyek...

flo, ezen én is felháborodtam! arra gondoltam, hogy a "Hm, finom" alá odaírom, hogy "Hm, káros", és egy honlapcímet, vagy valami hasonlót, ahol utána nézhetnek az emberek. még mindig megtehetem, mert makacsul ott álldogál az a nőci egy csomó buszmegállóban. ű

igen, az informálásból sajnos elmentünk a befolyásolás felé, méghozzá az érzelmekre ható kemény eszközökkel. azt mondtam magamban a milli reklám kapcsán: ha ezen múlik a gondoskodás, akkor köszönöm, de inkább lemondok a gondoskodó szülő megnevezésről. nem vagyok hajlandó olyat adni a gyerekemnek, amiről meg vagyok győződve, hogy rosszat tesz neki.
Avatar
Norci
Grafomán
 
Hsz: 826
Csatlakozott: 2004. dec. 31., pén. 1:00

HozzászólásSzerző: mandula » 2005. nov. 18., pén. 16:02

Végre láttátok ti is a sajtreklámot :twisted: :twisted:
Most majd mindenki rohan a boltba sajtot venni, és csak úgy szépülnek tőle. Ilyen érvet még sosem hallottam a sajt mellett, a másik kettőt (hogy erősíti a csontokat meg a fogakat, ami szintén nem így van) már igen, de biztosan beugrik ennek,aki nem nézett utána.
Avatar
mandula
Törzsvendég
 
Hsz: 395
Csatlakozott: 2005. ápr. 1., pén. 0:00

HozzászólásSzerző: nawesh » 2005. nov. 18., pén. 23:40

Nem vonz a reklámzabálók éjszakája. Olyan mű izének érzem. Eleget zabálunk az év 364 napján reklámokat..mindenüt...

Az 5. elem c. filmben volt egy két poén az elképzelt jövőről, ahol a lakásokban harsányan, kikapcsolhatatlanul ott voltak a reklámok...

Kaptunk egy ingyenes Nationale Geograpich magazint (ez is reklám) és azon gondolkodtam, hogy milyen jó cikkek vannak benn, és rengeteg reklám is, ami nagyon zavart.

De vannak reklámok, melyek nekem is nagyon tetszett...

De nem sok...

Másik oldalról pl. 15 éves civil létem (jógaegyesület) tanulsága, hogy állandóan agyalunk, hogyan reklámozhatnánk magunkat a legjobben.

De ha a veg.hu is "élni akar", minél több helyen kell reklámoznia magát... Mert ez egy jó dolog..
Nawesh"A világbéke a Te kezedben van" - Swami MaheshwaranandaJiJóga a mindennapi életben rendszer - Magyarországi Központ:www.joga.huJóga a Mindennapi Életben Egyesület - Szeged: www.yoga.szeged.hu
Avatar
nawesh
Grafomán
 
Hsz: 1619
Csatlakozott: 2004. szept. 20., hétf. 0:00
Tartózkodási hely: Szeged

HozzászólásSzerző: Norci » 2005. nov. 19., szomb. 19:11

na várjunk, lehet, hogy van egy alapvető félreértés: a reklámzabálók éjszakáján nem hagyományosmosóporos reklámokat mutogatnak, tehát a mindennapi "kényszerű reklámzabálásunkhoz" még csak köze sincs...
Avatar
Norci
Grafomán
 
Hsz: 826
Csatlakozott: 2004. dec. 31., pén. 1:00

HozzászólásSzerző: Norci » 2005. nov. 21., hétf. 17:02

ezt lessétek meg (akár a humorba is mehetett volna, bár annak egy kicsit fekete):

http://index.hu/homar/index.php?cat=19

ezen belül is:

http://index.hu/homar/index.php?title=a_rossz_szovicc_visszavag&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Avatar
Norci
Grafomán
 
Hsz: 826
Csatlakozott: 2004. dec. 31., pén. 1:00

HozzászólásSzerző: Norci » 2005. nov. 21., hétf. 20:28

nevezhetnénk akár marketing és reklámtopicnak is. :-)

még egy dolog, amiről eddig nem esett szó, és engem naponta kiakaszt:

a mi drága Laci bácsinkat valószínűleg az FVM kedvenc önmagátelsőnekbeoltós miniszterünkkel az élen befűzte, hogy főműsoridőben (több millió forintért) népszerűsítse a hazai baromfit. vegyék, vigyék csak, nincs veszély, itt a jó kis madárinfluenza-mentes hazai baromfi, hiszen "hazai állatorvosok ellenőrzik"... :?

húúúúúú, az már majdnem valami! mert valóban, a lelkiismeretes magyar állatorvos kilométerekről kiszagolja a H-nemtudomhányas emberre is veszélyes madárinfluenzát hordozó vadmadarat - ami útban Romániából vagy -ba megpihen nálunk, és megfertőz egy-két hazai baromfit is - és azonnal ártalmatlanná teszi, nehogy a jó magyar beteg baromfit egyen... :evil:
Avatar
Norci
Grafomán
 
Hsz: 826
Csatlakozott: 2004. dec. 31., pén. 1:00

HozzászólásSzerző: Parsifal » 2005. nov. 24., csüt. 11:48

na várjunk, lehet, hogy van egy alapvető félreértés: a reklámzabálók éjszakáján nem hagyományosmosóporos reklámokat mutogatnak, tehát a mindennapi "kényszerű reklámzabálásunkhoz" még csak köze sincs...


naa...azért köze van. Hát milyen reklámokat adnak ott, akkor? Amit csak egy szűk körnek készítettek? Nocsak.... :D Pedig mintha halottam vagy olvastam volna, hogy a néhány évtizeddel ezelőtti magyar tvreklámok népszerűek voltak... véreshurka, stb.

Norci! Szerintem egyetértünk a lényeget illetően: Az a reklám, amelyik jó (és ezek a fair, vegán, öko, reform, stb. jelzőkkel illethetők), az jó, és szükség is van rá!
Szerintem azt viszont te is elismered, hogy a legtöbb reklámhoz immunitás kellene, és "a teljes információra" "a helyes döntéshez".
Avatar
Parsifal
Grafomán
 
Hsz: 946
Csatlakozott: 2004. okt. 7., csüt. 0:00
Tartózkodási hely: Körösök vidéke

HozzászólásSzerző: Ravenangel » 2005. nov. 27., vas. 22:56

Ha már reklámokról van szó, hadd offoljak kicsit ide is.
Tavaly ilyentájt volt egy reklám, amit még reklámokon belül is különösen gusztustalannak találtam. A plakát egy halott csirkét ábrázolt, amint épp a nyárson süldögél, a szlogen pedig "Kívánom a tested!" volt (vagy valami ehhez hasonló.) Gratulálok szeretettel annak, aki kitalálta ezt a - bocsánat - ocsmányságot. Nemcsak a halott csirke undorított ebben, hanem a szellemiség, amelyet jelképez. Legyünk véglények, fetrengjünk a testiségben, mert az jófej dolog? Fujj.
A jó ég látja lelkem, nem vagyok az az önjelölt ahimszá-próféta, aki minden adandó alkalommal (vagy anélkül) rázendít a prédikálásra a szellemi tudatosságról, meg az anyagi vágyak káros mivoltáról, miközben minden második szava hindiül van - de ez nekem is sok volt.
Ravenangel
Írogat
 
Hsz: 66
Csatlakozott: 2005. nov. 21., hétf. 1:00
Tartózkodási hely: egy másik dimenzió

HozzászólásSzerző: Norci » 2005. nov. 28., hétf. 12:37

juuuujj, arra én is emlékszem, ki is akadtam rajta rendesen, főleg, mivel a blahán pont szemben álldogált velem minden reggel a villamosmegállóban... :x

szerintem ez nem prófétaság, már én is egyre kevesebbszer szólalok meg így, de azért van, ami mellett nem lehet elmenni szótlanul...

igen, parsi, vetítették azokat is, de nem azért, mert a témája olyan volt, amilyen (jelen esetben hurka), hanem azért, mert a reklám hazai fejlődését akarták bemutatni. az egy teljesen más világ volt még, bár szerencsére én épphogy csak kóstolót kaptam belőle, de érdekes látni, hogy akkor milyen volt a reklámalkotás. akkoriban egy ember készíthetett reklámokat, nevezetesen sass istván, aki nekem is tartotta a reklámpszichológia órákat a fősulin. nagyon jó fej pasi, az egész világon elismert, mindenhol tart órákat.

ezzel nem azt akarom mondani, hogy jó, hogy a hurkát reklámozta, de túl sok választása akkoriban sem neki, sem másnak nem volt... de szerintem a jelenhez hozzátartozik a múltba való visszanézés, a tapasztalatok leszűrése, stb. honnan indultunk, hova jutottunk. ez az élet minden területén fontos. én is megnézegetem az otthoni családi képeinket, és nem tépem szét azt, amelyiken csirkecombot eszem, mert hozzátartozott a múltamhoz. az is én voltam...
Avatar
Norci
Grafomán
 
Hsz: 826
Csatlakozott: 2004. dec. 31., pén. 1:00

HozzászólásSzerző: flower » 2005. dec. 8., csüt. 23:04

azért vannak jó reklámok is, pl a sony bravia reklámja
tudjátok a sok kicsi labda San Francisco utcáin
http://www.bravia-advert.com/
és a zene is jó
Avatar
flower
Grafomán
 
Hsz: 786
Csatlakozott: 2004. okt. 4., hétf. 0:00

Következő

Vissza: Vallás, spiritualitás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég

cron